Soffan!

I söndags var vi som sagt och beställde soffa:) Så himla kul! Vi skulle ju igentligen bara åka och kika och prov sitta några stycken. Men både jag och Robin föll pladask för denna...



Stor, skön och båda två får var sitt hörn med schäslong/divan:) Dessutom var sittsen avtagbar och det är ju ett STORT plus när man har barn och hundar!
En sak till som var ett plus med denna soffan är att vi måste köpa nytt soffbord, haha. Det vi har nu kommer inte få plats mellan schäslongen och divanen. Tur det tycker jag då jag inte vill ha ek bord längre! Nä ett vitt hög glansigt skulle vara snyggt och då måste vi även byta tv-bänk som matchar till det:) En suck fick jag av Robin...

Jag längtar tills vi får hämta hem den och ställa den i vårat fina vardagsrum:) Men först måste ju golvet läggas, haha...

Jag är nästan precis hemkommen från huset. Min snälla svärmor passade Albin mellan 11-13.30. Jag hann måla en hel del lister på och grundmålade nästan alla listerna runt dörrarna. Som det är nu så står det fullt me bockar i vardagsrummet så vi kan inte lägga golvet ännu så jag ska försöka måla klart allt nu så vi kan ta bort dem. Hoppas på att börja lägga golvet till helgen:) När golvet är lagt kan vi ställa kaminen på plats och sätta golvlisterna. Sen är det klart i den delen!! "bara" hallen och éntren kvar sen innan inflytten:)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Guuud vad fin soffa! Och jösses vad ni verkar få mycket gjort, jag vill se bildeeeeeer!!! Haha är sjukt nyfiken! Det jag sett hittills ser ju fantastiskt ut! Hoppas allt är bra :) Kram

2012-04-11 @ 16:31:38
URL: http://nhellberg.blogg.se/
Postat av: Farmor

Jätte snygg soffa och om ni inte målar tv bänken vit så vill jag ha den. Längtar tills i morgon då jag kommer igen..........

2012-04-11 @ 18:45:32
Postat av: Johanna

Det kommer bli så fint! Å soffan är super snygg, b

Vi har också en sån. Det var inte lätt att hitta soffbord som gick in! Hoppas ni hittar något fint. Längtar till ni flyttar in i huset. Hoppas det blir massa bloggande om inredningen i ert dröm hus!

2012-04-12 @ 20:35:58
URL: http://www.juiol.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback