Update!

Vart ska man börja när man inte skrivit på ett tag?... Det är så mkt!

Skärtorsdagen; Då hade jag hjälp i huset på fm av snälla svärmodern. Vi la klart golvet i vårat sovrum:) Till lunch kom Linda och Linnea förbi och vi åkte hem till lägenheten och åt våfflor tillsammans med farmorn. Det blev även en promenad när kusinerna skulle sova. Mot kvällen tvingade jag pappan i huset att ha lite kvalité tid med sin son och jag åkte in till stan för att gå på bio me Lollo. Vi satte oss även på Magnussons en stund efteråt för att ta ett glas och snacka lite skit. Super mysig kväll!

Långfredagen; kommer jag faktiskt inte ihåg vad vi gjorde på dagen... Helt blackout! Vid fyra lämnade vi iaf av Albin hos sin mormor och morfar och vi åkte ut till Lagga på påskmiddag hos Robins jobbarkompis. Det var INTE personalfest som jag visst råkade skriva i min kalender som jag la ut bild på här! Det blev tydligen en snackis om det... Sorry felskrivningen... Det var iaf en jätte kul kväll me mkt lekar, skratt och dricka som flödade. Jag körde men hade as kul ändå!! Mkt lyckad kväll:)

Påskafton; mamma hade Albin hela dagen. Jag åkte in till färgbutiken och köpte en himla massa färg! De fotade av botten på tapeten som jag köpt till entrén så jag fick lika färg att måla me till hallen. Tror det blir bra:) Sen var det färg till lister och lite annat.
Efter det hämtade jag syrran och körde ut henne till mamma innan jag åkte till huset. Väl där målade jag klart resten av panelen till vårat sovrum och lister.
På kvällen blev det mysig påskmiddag hos mamma och pappa med hela familjen.

Påskdagen; mamma hade Albin hela dagen igen. Jag och Robin åkte över till huset och spikade klart panelväggen i vårat sovrum och jag målade den en gång. Super snyggt vart det!! Sen åkte vi in till stan och köpte 65 kvm parkett golv, 2 toaletter, duschvägg, handfat+spegel, blandare till handfat och soffa(!!!). Kontokortet gick varmt den dagen!... Soffa skulle vi igentligen bara åka och kika på men vi slog till på direkten:). As skön och stooor! Den får vi hämta om 3 veckor, så lagom till inflytten. Perfekt!
På kvällen vart det påskmiddag hos svärisarna med hela deras familj. Jätte trevligt! Lilla julafton blev det för Albin och Linnea oxå, haha. Bortskämda blir de!

Annandagen; då tog vi det lugnt på fm, Lisa kom ut på fika och sedan åkte vi till huset. Där var det full fart! Pappa spikade lister i köket/vardagsrummet, Ingela målade lister och dörrposter, Staffan var grillmästare och hantlangare och Viktor monterade toaletter och badrumsinredning i lilla badrummet. Mamma kom även över och hämtade Albin lite senare så jag kunde hjälpa till. Viktor och vart ett bra team;)

Alltså denna helg har det hänt massor i huset! Massa lister har kommit på plats, rör har dragits, vårat sovrum är helt klart me lister, panelvägg, golv och t.o.m garderober på plats, lika så i gästrummet, spishällen är på plats, socklar i köket klart, inredningen i lilla badrummet klart, bara duschväggen som blev fel (som jag ringde och fixade idag) och det är undanröjt och skräp är uppeldat. Skönt! Meeen det är mkt kvar... Men det känns som om vi hinner iaf på de 2-3 veckorna som är kvar:)

Det blev ett lång inlägg! Nu ska jag krypa i säng! Dagen blev lång idag, men det avslutades bra med en kvällsfika hos Anna:) OCH jag slapp läggningen av bök ungen! Haha.

Gnaatt!


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback