Måndag

Nu ska jag banne mig komma igång med bloggandet igen! Semestern är över, hehe.
 
Den senaste veckan har varit minst sagt annorluda i vårat liv. I måndags för en vecka sen började inskolingen på dagis. På måndagen var vi där en liten kortis och hälsade på. Vi blev trevligt bemötta och Albin njöt av att få vara ute och leka, det är ju hans favorit! På tisdagen och onsdagen var vi där mellan 9-14. Det gick super bra över lunchen och sovstunden i vagnen. Han sov väll inte optimalt men det löser sig säkert framöver.Natten mellan onsdag-torsdag så fick Albin feber och var jätte gnällig och sov oroligt. Vägrade att sova i sin säng så jag låg på en millimeter av våran säng medans han lång och sparkade mig i ryggen... Mysigt va? På morgonen var febern som bortblåst och han var sitt vanliga glada och aktiva jag. Munnen på han är ju svullen som bara den och nya tänder ploppar upp lite här och var så jag tänkte det var tänderna som spökade. På dagis sen fick han feber igen så vi åkte hem vid halv 11... På eftermiddagen ökade den till 39,4 och har legat där ända fram tills igår fm. Helt plötsligt var den borta bara, 3 dagars febern? Men han har ju inga utslag... Nu rinner näsan på han bara + att han är risig i kistan. Magen tror jag strejka på han bara för att de sa på 1177 att jag skulle ge ipren istället för alvedon. För det började efter första suppen ipren... Aja men ja ringde och rådfråga me dagis hur vi skulle göra och de sa en feberfri dag så imorgon kan vi komma tillbaka igen.
Jag börjar ju jobba nästa vecka så man vill ju gärna få inskolningen färdig så han känner sig någorlunda trygg där innan lämning 6,30, Huvva!
 
Man är lite mör efter dessa sjuk dagar... Natt och dag har gått lite ihop och vi har sovit lika mkt (läs lite) på dagen som på natten. Ingen mat har lillen ätit heller:( Jäklar va fort det går att de rasar i vikt! Tur att det fanns lite att ta på! Idag har han dock ätit upp sig igen så det är skönt. Skönt att se hans rätta jag igen:) Den glupska, glada Albin som vi är vana me;)
 
Vilket sommar väder det blivit nu då förresten! Jag som ställt in mig på att hösten har börjat komma har kommit på mig själv att tänka att fy för värmen. Tråkigt att man inte dragit nytta av solen ist och laddat me energi. Vintern kommer kännas lååång detta år! Robin och jag pratade om utlandssemeter igår. Skulle vara så himla skönt att komma iväg! Albin reser ju gratis nu oxå. Synd att man inte är gjord av pengar...
 
Usch jag har lite ångest över att börja jobba igen faktiskt! Har ingen ork att sätta mig in nya rutiner, lära känna nya kollegor, nya brukare, visa vad man går för, vara positiv och glad. Jag är inne i en sån orkeslös period just nu! Jag har noll motivation till allt. Hoppas det vänder snart! För jag känner inte igen mig själv ens just nu...
 
Idag har vi storhandlat på icamaxi på förmiddagen. Barnbidrag idag ju så då invaderade mammorna, hehe, Dessutom hade de rabatt på blöjor och jag körde en fuling och drog även en rabattkupong på det. Nästan gratis blöjor, skit bra! Funderar på att göra lika imorgon så man har ett tag:) Man har ju blivit en kupong morsa! Ha!
Efter sen vi kom hem har ja hjälp pappa ut me skjuts till åkern fram och tillbaka, nu börjar skörden för han! Så ser ni en antik tröska som sett sina bättre dagar längs 55:an så vinka, det är pappa skrotnisse det!
 
Ajust ja i lördags jobbade jag minsann, på ett bröllop i Björklinge:) Det var as kul! Nu är man inte alls mer sugen på att gifta sig heller, nejnej! Jag och Louise serverade bröllopets nästan 60 gäster. Det gick kals fint! Vi var duktiga att fylla på glasen fick vi höra:) Det resulterade i fylleslag! Gu vad jag skarttade den kvällen. Jag var väll hemma till 23 sen tror jag. Bröllopsfesten skulle hålla på till 2 sen, skönt att det inte var vi som skulle ha hand om baren iaf...;)
 
Nä nu lär jag planera inför middagen lite, idé torka som heter duga har jag dock! Gillar när buffétidningen kommer för där får man alltid några tips:)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback