Mammor på stan!

-så se upp! Haha!
Ikväll är det mammor på stan som gäller:) Gruppen heter så på fejjan som vi några mammor från öppnis har bildat. Ska bli himla trevligt att gå ut och käka med dem ikväll! Jag har inte kunnat följa me de tidigare gångerna men ikväll blir det premiär;) (fast lite dåligt samvete har jag för det är seriöst de sista slantarna jag går ut och käkar för ikväll, hatar våran taskiga ekonomi just nu!!). Men kul ska jag ha!!:)

Idag har vi inte gjort så mkt. Var in till banken på fm och fick lånet ut ökat lite grann. (så nu vill vi flytta till huset ännu fortare för nu blir räntan ännu högre! Fy) Sen har vi varit på lunch uppe hos pappa tillsammans med brorsorna. Albin gillar verkligen Johan, de busade så han kiknade av skratt. Albin har även börjat spela pajas och spexar för att få uppmärksamhet. Så jäkla kul! Bus unge!

Från det ena till det andra...

Alltså jag tycker inte jag klagar så mkt men nu är verkligen botten nådd känner jag. Husbygget står mig upp i halsen just nu!! Känns som om det aldrig blir färdigt och det bara suger ut varenda krona ur en. Hatar det! Ingen familjetid har vi heller. När Robin inte jobbar så är han vid huset och så fort jag har barnvakt så är jag med där så mkt jag kan. Kan inte komma ihåg när vi bara var hemma tillsammans alla 3 och mös. Jag vet att att det snart blir bättre och vi visste att det skulle bli så här tufft men det är ändå jobbigt just nu. Aldrig mera vill jag ha det så här!! Bygga hus gör man bara en gång! Samtidigt som jag längtar till inflytt och älskar huset och tycker att det är kul att vara där så vill jag bara att det ska försvinna ibland. Varför skulle vi bygga ett nytt hus, varför skulle vi göra allt själva för?! Så känns det ibland... Mest tänker jag på hur mkt som Robin missar med Albin.

Nä snart är den här tiden ett minne blott och vi bor i vårat drömhus och kan börja leva ett riktigt familjeliv! Bo i ett hus som vi har gått precis som vi vill och kan vara stolta över. För det är fan byggt med kärlek, blod, svett och tårar!:)

Nä nog om tråkigt babbel. Nu ska jag börja göra mig färdig inför kvällen medans Albin sover. Gäller att vara ute i god tid då man inte vet hur mkt tid man kommer få sen:)

Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Mammor på stan, gud va roligt! Vilka är ni som ska ut? Hoppas att ni får en trevlig kväll :)



Och angående det du skriver om huset... Jag tror inte ens jag behöver nämna en gång till att jag verkligen vet hur det känns. Men ni är duktiga som kämpar på! Snart bor ni i ert fina hus och kan fokusera på varandra. Kram kram.

2012-03-09 @ 17:16:36
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback