Onsdag

Nu har jag krupit ner i soffan med en chokladbit och ett stort glas latte. En uppdatering här får det oxå bli:)

Kändes som om det var tisdag idag när jag vaknade och jag planerade dagen efter hur våra tisdagar brukar vara, öppnis och sedan när mamma har Albin åker ja till huset. Men sen kom ja på att allt det gjorde jag ju igår... Virrigt värre! Dagen sprang verkligen iväg igår.
Som sagt var vi ju på ÖF på fm igår och det var lika trevligt som vanligt:) Vid huset sen kändes som att jag fick massa gjort! Jag la klart golvet jag och svärmor la i söndags, spacklade hela taket i hallen och entren, städade ur tvättstugan (som är heelt klar nu:) förutom lister och inredning förstås...), blev arg då jag såg att Robin målat taket i tvättstugan utan att täcka klinkersen! Svart och vit prickigt golv var inte vad jag önskade direkt... Och sen påbörjade jag slipning av väggarna i hallen och då upptäckte ja hur mkt klockan var.
Kul dag blev det!

Idag har vi bara varit hemma. Så skönt! Ja förutom en liten stund nu på eftermiddagen som vi for iväg till lekparken i ramsta och gungade lite (innan regnet tack och lov!). Sen hälsade vi även på mamma-mormor på hennes jobb, dagiset i ramsta. Jag hoppas verkligen vi får plats där i augusti!! Älskar all personal där och sen att jag även har jobbat där och vet hur allt går till känns tryggt.

Nu sover Albin ute i vagnen för andra gången idag. Det har varit lögn att få honom att sova inne idag. Bara skriker när man sätter ner han i sängen... Och ute somnar han direkt. Hoppas han sover ett tag nu vilket han inte brukar göra i vagnen annars...

På lördag är det en månad kvar tills vi bor i huset:) Wiiie vad jag läängtar! Riktiga målet är att flytta in innan 20 april för då har vi klarat det under 1 år;) vore ju skoj!

Premiär gungningen idag: Mamman tyckte det var roligare än vad sonen tyckte...


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback