ny jobbvecka...

en dags ledigt och nu blir det kvälls jobb tis-tors. Sen lååång helg:) Längtar!!
 
Helgen var stressig men det flöt på bra tycker jag. Less blev jag dock att dessa gnäll spikar ska finnas på alla arbetsplatser... Det finns viktigare saker att lägga sin energi på än att gå och gnälla på städ och tvätt! Ensam medicin deligerad var jag me... Var av 7 stycken av alla boende ska ha insulin vid olika klockslag! Det var ett himla spring ett tag där... Fast jag har hellre mkt att göra än att det ska var lungt.
En jätte kul grej är att en gubbe som bor på min avdelning är vän till min familj. Jätte kul att träffa och prata med honom igen. Hade inte träffat han på 15 år säkert! Så nu får bara fröken Nilsson hjälpa honom, haha, och han matar mig med kolor hela tiden...
 
Igår var jag ledig och den tillbringades med min svärmor och Albins jämn gamla kusin. För igår åkte ÄNTLIGEN Linda och Andreas in till förlossningen!!! Så himla kul att lille kill kusin är här! Och jäääklar vad snabbt han hade att komma ut till världen. Linda är som gjord för att föda barn:) Tur att de hann in till förlossningen säger jag bara.
Idag får de komma hem och till helgen hoppas jag på att man får komma och hälsa på den lille, så mysigt!
 
I dag börjar jag kl 13 att jobba. Albin är redan på dagis då de tycker att han ska komma till 10.30 när jag jobbar kväll. Det går så bra att lämna honom där (just nu). Han travar in genom grinden och börjar leka direkt, vinkar glatt när jag säger hejdå. Hoppas hoppas att det alltid kommer vara så!
Mamma min skulle hämta han efter jobbet sen. Robin är just nu i sthlm och jobbar och då vet man aldrig när han kommer hem... Lite ångest har jag över vintern då han även fått snöröjning där i ett område nu... Känns som om det kommer bli en kall vinter i år med mkt snö så då lär han få jobba en del. Bra för företaget visst men hur ska jag få det att gå ihop tänker jag? Aja det ska man väll inte grunna på ännu...
 
Nej om man skulle ta och göra sig lite lunch kanske... Och matlåda till kvällen. Dock ekar kylen:( Skulle behövas en rejäl stor handling men fyyy vilken dålig ekonomi vi har denna månad! Känner mig urfattig! Hoppas det blir bättre snart, Kul att få en full lön denna månad iaf:)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback