Nappavvänjning

Sen hämtningen på dagis idag har vi bråkat jag och min bestämda son... Vi har varit rätt så dåliga på att ta av Albin nappen när han sovit eller varit ledsen här hemma. Och sen har det legat en bunt med nappar i sängen hans hela tiden me så han har plockat när som han känt sig sugen. Nu får det vara nog! Vid sovning och när han är ledsen får han nu endast ha nappen. Och i bilen kanske... Aja men ja vill få bort denna nappen iallafall vid de övriga tiderna. Ser så fult ut när ungar går me napp i hela tiden sen är det ju inte bra för tänderna heller. Man underlättar kanske även sen när nappen ska slutas med helt oxå för den delen.
A bråket var ju iaf om napp dårå på em. Jag tog alla och han blev skit arg och gjorde allt för att hitta nån som jag glömt eller försökte komma åt de jag lagt undan.
Han gav sig tillslut efter mkt om och men. Stolt att jag stod på mig!:) trött som man är efter jobbet...

Nu har vi iaf tagit helg!!! Så nedrans skönt! Morgon dagen ska tillbringas på öppna förskolan faktiskt, en ny, med Louises och Walle. Ska bli super kul!

Resten av helgen är oxå redan planerad. Inte ofta alla lediga helger är det. Just nu känns det stressigt då jag lite sett fram emot lugn men det kommer bli kuul!! Utgång blir det me, jihaa! Fast det blir nog ganska lugnt men kul ändå att komma iväg och bara vara Elin för en kväll:)

Nä nu har mister här ledsnat på att bada. Kallt är det nog nu;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad stor han ser ut här! Ingen liten bebis längre :(

2013-02-08 @ 08:05:34
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback