Tillbaka!

 
 
Eftersom jag inte får blogger appen att funka på nya luren så provar jag blogg.se igen:) Appen hit verkar vara grym nu så hoppas det blir bra:)
 
Herregud vad med snö det kommit och kommer... Jag som sagt att jag längtat efter en riktig vinter tycker det räcker nu! Igår tror jag jag var ut fyra gånger och skottade bara för att slippa göra det när det blivit för mkt. Snön är ju äckligt tung när det är plus grader! Ryggen värkte bra mkt och sammandragningarna i magen igår var inte roliga. Men det måste ju skottas! Inte kul om de fryser sen...
 
Robin skulle ha kommit hem natten mellan fre-lör men blev kvar neråt pga av snö ovädret. Sen tog han extra körning igår bara för att han ändå var på plats (tror han är i Västervik...) och än så kör han där nere. Detta var iaf sista grisveckan han haft nu. Sköönt för dessa snart 2 månader han var borta i princip mån-fre varje vecka börjar kännas nu... Det är skit tråkigt om inte annat! På måndag börjar Kim köra så då kommer de bytas av. Det kommer bli toppen de:)
 
Igår var vi ute och lekte hela förmiddagen nästan. Vi skottade en massa, byggde snögrotta i mina snöhögar, åkte pulka och byggde en snögubbe. Ja iaf en halv snögubbe... Mitt i bygget var Joel försvunnen bara sådär. Jag fick smått panik när jag inte hittade honom, inte nå spår efter han i snön heller! Albin o ja sprang ner vi garaget och tittade i diket men som sagt det var ju inga spår nånstans! Sen sprang ja runt huset bara för att kolla ändå och där var han, inne på våran uteplats. Han måste ha gått slickad längs husväggen dit för inte ett enda spår lädde ju dit, haha. Busunge!! Men fy vilken panik ja byggde upp inom mig när jag inte kunde hitta honom. Sen gick vi in, haha.
 
Bild från när förra omgången snö kom
gott med godis o fika efter utelek!:)
 
Det börjar verkligen bli svårt att klä sig varmt nu för lek ute. Alla ytterkläder börjar bli för små! Graviditeten med Joel var bra mkt smidigare på det sättet. På sommaren då kunde man ju bara ha en klänning. Nu känner man sig som en stoppad korv  så fort man ska gå ut, haha. Får se hur länge dunjackan går att stänga. Robins skidjacka får det nog bli annars resten av vintern:) Kommer fasiken inte ihåg vad jag hade på mig när ja var gravid med Albin, det var ju samma period! Iof var man inte ute lika mkt då heller;)
Imorgon rullar ja in i vecka 33. Det är verkligen slutspurten nu! Den jobbigaste biten också... Magen når upp till revbenen nu och det är mindre skönt... Rörelserna i magen är inte längre sprakar utan mera tryck o bök hit och dit. Börjar väll bli trängre nu. Nojjig är jag för denna lilla krabat ligger med huvudet upp fortfarande och gör det typ hela tiden. I början på veckan kände jag att han vände på sig ned en sväng men sen på morgonen var det sparkar på kissblåsan igen... Albin o Joel vet jag låg med huvudet ned från vecka 28 och alla barnmorskebesök framåt tills de kom ut. Barnmorskan sa dock sist att för omföderskor får de ligga fel fram tills vecka 36 så än finns det ju tid för han att lägga sig tillrätta. Men ändå går man och oroar sig. Jag är inte riktigt sugen på ett kejsarsnitt nu på sista barnet!
Bild från vecka 30... Jag är verkligen sämst på att ta kort på magen denna gång! Mätt den har jag inte gjort en ända gång heller, haha.
 
Igår kväll kom pappa o Lasse hit på middag. Mamma är borta hela helgen så då passade de på att bjuda in sig på middag för att slippa laga nå själva, haha. Men trevligt var ju de! De stannade tills sent och sen tvär deckade jag. Jag är så galet trött på kvällarna, eller ja mest hela tiden, nuförtiden! I morse var vi vakna med tuppen som vanligt så vi gjorde oss klara o åkte över till Sätra så fick Lasse göra service på bilen. Bra med en bilmeck som brorsa;)
 
Nä nu är det nog skrivet för stunden. Ska njuta av lugnet ett stund innan Joel vaknar från vilan. Albin är helt försjunken och okontaktbar i en film:) En kaffe på det här så!:)

 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback