Tänkte dela med mig av ett recept:)

Mamma mailade ett recept till mig. Jag, i mitt tillstånd, bör inte prova det kanske...

Lättlagad och Trevlig Fruktkaka

1 dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 tsk salt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft
Nötter
2 liter whisky
 
Ta fram en mellanstor skål. Kolla whiskyn genom att smaka. Häll whisky i ett decilitermått och drick. Upprepa.
Sätt på elvispen. Smaka återigen på whiskyn om den fortfarande håller kvaliteten.
Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa igen.
Kolla om whiskyn fortfarande är god, drick ännu en kopp.
Schtäng av elvischpen. Knäck två hönor och schläng i skålen, med all torkad fjukt...
Schätt på elvischpen igen....
 
Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muvschkrejsel. Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god.
Schen schka du schila 2 dl schlat, eller nå't schånt. De e' inte schå noga.
Kolla wischkyn. Schila citronsaften, lägg till en mat....sched.....osså
Socker, eller nå't, äsch....vad fan....
Schmörj ugnen. Vrid kakformen på 220 grader, glöm inte att schtänga elvischpen.
 
Schläng ut schkålen genom fönstret och...schå kolla schen whischyn. Gå å lägg dej...
Vem fan vill ha fjuktkaka....?


Ska nog prova detta recept om nått år eller så... Jag hatar ju att baka sockerkaka annars, så detta känns mer som min grej, haha

Kommentarer
Postat av: frida

hallu. jovisst är det så att man klarar av det. Har man något val, haha! Att det ska göra ont på förlossningen är inte det jag är rädd för. Svårt att beskriva men jag har liksom insett att jag faktiskt är gravid och ska få barn, Läskigt!



Jag har kollat ut en Brio vagn från Happy serien. Måste ha något stadigt så man kan vandra runt på grusvägarna hemma. Den är ganska liten och smidig ändå.



Tips, det är bara att beställa mammasushi, alla ställen har det typ!

2010-09-04 @ 19:16:59
Postat av: IDA-Blivande mamma

Det lät gott kanske man skall testa en dag =)

2010-09-05 @ 23:09:14
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback