Mitt älsklingsrecept!

Kärleksmums, Chokladrutor, Mockarutor…
kalla dem vad du vill:)

Det här behöver du :
2 ägg
3 dl socker
150 gram smält smör
1 ½ dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 msk vaniljsocker

GÖR SÅ HÄR :
Smält smöret & låt svalna. Vispa ägg & socker poröst. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao & vaniljsocker i en bunke och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt smöret & mjölken och rör om försiktigt. Häll smeten i en smord långpanna eller med bakplåtspapper. (Jag använde en form som är 25 * 35 cm, så de blir höga som kaféers kärleksmums) Grädda mitt i ugnen 175 grader ca 30 min.

Glasyr :

4 dl florsocker
75 gram smör
½ dl kallt kaffe
2 msk kakao
2 msk vaniljsocker
2 dl kokos

GÖR SÅ HÄR :
Smält smöret i en kastrull. Blanda ner alla andra ingredienserna och rör till en slät smet. Bred ut på kakan när den svalnat. Garnera med kokos, strössel etc!



fick bli lite bakning nu på fm:)
bakade även en super god saffranskaka (den stod bakpå mjölpaketen i julas) som jag verkligen rekomenderar! blev liknande masarinkaka typ fast me saffranssmak, mmm

Skönt nu har man lite att fylla frysen me inför liten vill komma till världen. Känns som om det kanske kan komma en del fikagäster då:)


Kommentarer
Postat av: MANDY- Gravid BF 24/2

Ja det är ju ett sånt svårt val det där.. Man vet ju inte om vändningsförsöket blir i onödan heller och då känns det onödigt att ha stressad på den lilla där inne!

2011-01-13 @ 13:24:01
URL: http://mandyys.devote.se
Postat av: Jossie - Gravid i v. 34

Åh det är ju såå gott! Jag ska också baka det och frysa i så man har som "hälsa-på-bebis" fika sen ;)

2011-01-13 @ 13:47:19
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Jossie - Gravid i v. 34

Haha ja det kan jag tänka mig! Men ligger de i frysen har jag inget svårt att låta bli att ta - värre om de skulle ligga i skafferiet och man bara "råkar" öppna skafferiet och ta sig en bit haha :)



Tack, va gullig du är! :)

2011-01-13 @ 14:22:09
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Therese- Gravid v. 33

Det där tyckte jag såg gott ut! :) Hade tänkt baka kladdkaka ikväll men det blev inget av det tyvärr..

2011-01-13 @ 22:25:31
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Ida

hej! det går bra. har varit hemligt tills idag, så nu kan jag publicera alla skyddade inlägg. :)

var på KUB-ultraljud i fredags och allt såg toppen ut, och det vara bara 1.. :)



jag älskar kärleksmums! måste nog baka en plåt här hemma i helgen :)

kram

2011-01-14 @ 00:33:06
URL: http://kevlarsoul.gone.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback