Cake pops!

Tänkte bjuda på detta smarriga receptet på Cake popsen som jag gjorde till kalaset.

Du behöver:

- 1 pkt ballerina kladdkaka
- 50 g philadelphia
- klubbpinnar, grillpinnar
- 100 g smält choklad (vit, vanlig eller mörk, välj efter smak)
- valfri garnering tex strössel, marsipan eller choklad


Gör såhär:

- Mixa kakorna och blanda i philadelphia tills det blir en lagom fast deg. Ställ in i kylen i ca 20 min.
- Rulla lagom stora bollar och ställ in i kylen igen.
- Doppa toppen av en pinne i smält choklad och tryck in i en boll. Gör så med resten och ställ sedan in dem i
kylen så att chokladen stelnar och bollen fastnar på pinnen.
- Doppa sedan dina cake pops i choklad och dekorera sedan som du vill.
- Ställ in i kylen en stund och njut sedan av en god cake pop.

Jag gjorde fyra satser och det blev 29 lagom stora bollar. Det var lite pyssel med dem men det var det värt:) Jag fyllde en vas med ris som jag sedan stack ner de färdig dekorerade cake popsen i, det funkade kanon:) Man kan ju även använda en oas som man annars sticker blommor i.

image description


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback