nöjd me dagens insatts

Linus har haft en skit dag och Joel har inte sovit middag alls... Men jag känner att jag fick mkt gjort ändå😃 ibland får man den där extra energin som man skulle vilja ha varje dag. 
Efter ja lämnade Albin på dagis drog ja och köpte färg till huset och täckbark. 
Nå måla vart de inte av idag men satte igång med mitt halvfärdiga projekt med buskar. 

Jag satte sju buskar i våras under köksfönstrena men så mkt längre än så har ja inte kommit. Ogräset har nästan växt högre och gömt de stackarna... Idag rensade jag en bit och hade på täckbark. Fyllde på med grus intill huset behövdes oxå göras. Robin tippade lite grann nedanför garaget förra veckan. Men fy tusan vad tungt de va att släpa upp de till huset i våra backar! 3 hinkar sen var ja död! Skottkärran rådde ja inte ens köra. De gjorde Robin när han kom hem😊

Så nu ser de ut så här😃😃
Bara resten kvar...
Jag måste åka och köpa mera täckbark imorgon. 4 säckar räckte inte långt. 
Men va nöjd ja blev! Skit fint ju😃 buskarna har börjar blomma lite smått me, gammelrosa😍

Igår gick ja lös på blomsterlandet. Så nu har ja massa blommor i krukor me😃



Trädgård har aldrig varit nått ja tyckt varit roligt men nu när man har en egen vill man ju vara ute o pyssla hela tiden😊 

Jag har kikat på flera fina buskar som ja vill sätta men ja måste inse att de går inte att göra allt på en gång😏 inte när de finns annat som är viktigare (och tråkigare) att fixa å lägga pengar på först.

Nu ska ja gå o tvinga av Albin surfplattan som han snart börjar växa fast i...


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback