Babylista

Jag har sammanställt en "liten" checklista idag på sånt jag tror att vi kommer behöva. En del har ja redan avklarat men finns en del saker kvar att införskaffa:) Är så sjukt svårt att veta vad man kan tänkas behöva! Jag har kikat runt på en massa andras listor och plockat bort och lagt till det jag tror vi kommer behöva...

Åka vagn:
(X) Barnvagn Emmaljunga city cross
(X) Regnskydd/Myggnät
(  ) Täcke
(X) Kudde
(  ) Påslakanset vagn
(  ) Fårskinnspläd
(  ) Filt

Åka bil: 

(X) Babyskydd, Brio
(  ) Solskydd
(  ) Leksak

Sova: 

(X) Spjälsäng
(X) Spjälskydd
(X) Madrass
(X) Täcke
(X) Kudde
(X) Plastad frotté
(X) 2 påslakanset
(X) Filt

Sköta om: 
(X) Skötbord (sitter ett redan i lägenheten)
(X) Våtservetter
(  ) Tvättlappar
(  ) Blöjor
(  ) Salva mot rödstjärt
(X) Skötväska, emmaljunga
(  ) Leksak/speldosa till skötbordet
(X) Blöjhink, fick med i babyboxen

 Bada:
(  ) Badbalja
(X) Badstol, fick av en jobbarkompis
(  ) Babyolja
(  ) Badhandduk med huva

Kläder:
(  ) 5 body
(  ) 2 pyjamas
(X) 3 par byxor
(X) 3 par strumpor
(X) 1 lite tjockare tröja
(X) Overall
(X) Mössa

 Mamma:
(  ) 2 Amnings-BH
(  ) Amnings kupor
(  ) Stora bindor

Övrigt:
(  ) Bärsele
(  ) Babysitter 
(  ) Babygym
(  ) Snuttefilt
(X) Nalle/Gosedjur
(  ) Nappar 2 stycken 0-2 mån
(  ) Napphållare
(  ) Bitring
(X) Babylarm, fick av brorsan i julklapp

Kommentarer
Postat av: Angelica - Gravid v33

Verkar va en bra lista, typ exakt som våran ;)

2011-01-12 @ 08:23:21
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Lillis

Hej! Jag har en baby björn bärsele i mörkblått om du e intresserad? Du kan få köpa den för 50 :- om du vill..

2011-01-12 @ 10:31:23
URL: http://orvarormbunke.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej du verkar ha fått med det mesta :) Tänkte ge lite tips från mig som helt nybliven mamma.

Ha ganska mycket plastad frotte, kan vara bra att ha i vagnen, i er säng (om bebisen sover där) i sin egen säng. Men även när vår lilla tjej ligger naken på golvet, på en filt eller hos oss använder vi det.

Själv har jag föredrat att ha filt både på natten och i vagnen istället för täcke och tycker att det är jätte bra.

Tänk även på att inte köpa för många nappar av en sort. Linnéa gillad först en sort sen efter en vecka typ ville hon inte längre ha napp. Då testade vi mam istället o de tog hon direkt.

Anna

2011-01-12 @ 11:02:34
URL: http://vagenmotfamiljelivet.blogspot.com/
Postat av: Anna

Kom på en sak till :) blir långa kommentarer från mig idag :) Men hade önskat att nån berättade detta för mig. Tänk på att inte köpa amningsbh förtidigt. Jag gjorde det och fick även hjälp av de i affären men när det var dags att använda dom så var de alldelses för små. Så det var många hundralappar rakt i soptunnan. Sen kan ett annat tips var att börja med en o testa om den känns bra och inte köpa många av samma direkt.

Skriv till mig i min blogg om du undrar nått.

//Anna

2011-01-12 @ 11:10:39
URL: http://vagenmotfamiljelivet.blogspot.com/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback