Ändrade planer...

Frisören hade ett migrän anfall och ringde återbud:( Men jag fick en tid klock 5 imorgon ist tillsammans med min pappa så det blev bra ändå:)

Så nu hade jag ingen aning om vad man ska hitta på idag igen... Albin sover en sväng nu, när han vaknar får vi se vad vi hittar på.

Tänkte visa en liten smyg titt på hur det blev från i måndags och tisdags när jag tapetserade. Helst vill man ju visa bilder på när det är helt klart men jag vet att många är nyfikna så här kommer lite bilder:)

Vårat sovrum!

Så här ser tapeten ut där på 3 av väggarna. Den fjärde ska få vitmålad panel på sig:)

Gästrummet! (Lisas rum;))
Före...




efter...






Så blev det:) Jag är super nöjd! Nu är det "bara" golv och lister som ska dit sen är det klaart.

Robin satte upp spegel och komoden i stora badrummet i helgen

Arga snickarn skulle få spader på oss över hur rörigt vi har det på bygget, haha. Det roliga är att Robin har sten koll på alla saker i oredan:)
Stora badrummet blev väldigt enkelt i kaklingen. Hel vita väggar och grått golv. Vi kunde inte bestämma oss hur vi skulle ha det där inne... Men jag är nöjd med att vi inte valde nått på väggarna faktiskt. Det är ljus och fint där inne nu!

Så ser det ut just nu:)
Jag spacklade även väggarna i hallen igår för Robin har skivat igen alla väggar och tak där nu, även i tvättstugan. Våran el-kille hade varit där på fm igår och kopplat in alla lampknappar och eluttag i köket oxå. Jag provade att tända alla spottarna i taket och dimrade fullt. Det såg ut som en stjärnhimmel nästan, haha.

Nästa projekt jag ska ge mig på i huset nästa gång jag kan vara där (fre,lör) är att såga upp panel till fondväggen i vårat sovrum och grundmåla den en gång. Jag vill även lägga golvet i gästrummet för då kan man sätta en barngrind in där så kan Albin vara med. Ställa upp resesängen där och ta dit lite leksaker så kan jag kanske vara där lite mera i veckorna:)
Jag är så sugen på att tapetsera Albins rum me! Men där inne står 13 garderober och dom flytter man inte gärna på sådär bara... Där ska även taket göras om då det inte blev heelt bra *suck*. Det märks verkligen att det var det första taket jag spacklade i mitt liv... Jag har lust att sätta upp vita skivor där ist så slipper man hålla på. Jag orkar inte spackla om allt och måla igen! Tröttsamt med back jobb...
Har ju redan ett stort back jobb som väntar på mig... Måla hela köks och vardagsrums väggarna! Men vill man att det ska bli rätt och att man ska vara nöjd så är det bara göra om, göra rätt!

Det var allt för nu:)
Kraam!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Gud vad ni är duktiga!! :D

2012-03-14 @ 18:58:34
URL: http://Wilma2011.devote.se
Postat av: Carolina

Det blir så jäkla sjukt snyggt!!!!

2012-03-14 @ 21:11:57
URL: http://bluppan.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback