Äckligt

Vi hade oväntat och ovälkommet besök här på kvällskvisten... Strax efter middagen så var hundarna som galna och nosade och kraffsade vid skohyllan. Jag ropade på Robin att han fick titta om det var en råtta som var där. Han bara fnyste åt mig och sa att det kan ju inte komma in på möss här! Jaja tänkte jag, tycker han att han har byggt världens tätaste hus så visst jag tänkte inte gå nära skohyllan och titta iaf. Sen 2 timmar senare skriker han -EN MUS!!! Inne från kontoret.... Ja vad var det ja sa!
Det roligaste är att Loke, våran tax, inte hann in i kontoret förrens han klippt råttan och svansen hängde ut från munnen. Fy fan! Vi fick bända upp käften på han och musen var som tur stendöd. Äckliga små djur! Efter den incidenten så har Robin nu gått me silver tejp (nödlösning) runt rören vid taket i tvättstugan, för det måste vara där den kommit in, hoppas ja, och hoppas inte fler kommit in!

Och ja råtta och mus är samma äckliga djur för mig!

Annars då? Jo det har varit jobb och dagis idag och kommer så även bli imorgon, ons, fre, lör, sön... Kul vecka! Eller inte!
Helgen som var då var ja ledig och den var fullspäckad. Som det ska vara:) Middagar me Goa vänner och familj, nattgäst, utgång och 2 års kalas. Så summerar jag helgen, orka detaljera!

Nu ska jag sova!


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback