Äntligen är den över!

Idag rök de sista julgrejerna! Bara de röda gardinerna i köket kvar men de får sitta till februari iallafall. Men så skönt att få bort tomtar och allt annat juligt. Trodde jag skulle ha kvar de lite längre men ja e less, nu får vintern gärna vara över å våren komma me:) Fast som ja och Linda prata om idag så skulle det vara kul å ha en Utflyktsdag till nån pulka backe. För de har vi inte gjort ännu. Det lär ju kanske komma mera snö för hela januari februari är ju kvar... En korvgrillning ute måste oxå planeras in!

Jul och nyår har iaf varit toppen. Julen firades ju här hemma med Robins hela familj. Det blev riktigt lyckat! Massa julemat, julklappar och även ett tomtebesök. Juldagen firades hemma hos mina föräldrar med alla syskon och respektive. Meera maat och paket blev de då. Annandagen jobbade jag och på kvällen åkte vi till min farmor i Lagga på mera maaat... Vi åt julmat 5 dagar i sträck denna jul. Fy! Jag längtar inte till nästa jul ännu;)

Nyår firades här hemma med 3 vänner på middag. Det blev hyffsat lugnt och väldigt trevligt. Vi spelade spel och umgicks framtill tolvslaget sen blev de skumpa och obligatoriska pussen:) jag gick i säng strax innan två tror ja. Jobbet kallade nämligen 7:00 sen... Aja jag var ju ledig hela julen så jag klagar inte.

2013 nu då! Inga nyårslöften är lagda för då finns det inga att inte hålla sen;) Annars så känns detta år bra hittills, trots otursnummret... Nä då jag har en magkänsla på att detta kommer bli ett bra år, som de senaste:)

Nu ligger ja ned krupen i sängen och ögonen kommer strax åka ihop. Imorgon är set jobb och sista pappadagen för Robin. Albin och han har haft ledigt i 3 veckor tillsammans nu nämligen medans jag jobbat. Riktigt mysigt faktiskt! Vissa dagar har middagen varit planerad och huset undanplockat när man kommit hem. Hör inte till vanligheterna annars... Synd att det inte kunde ha varit så lite längre period bara. Nä på måndag börjar allvaret igen, dagislämning 7:00. Kommer inte bli lätt att få våran tröttis komma upp då. Ikväll provade jag att införa de gamla rutinerna, gick inge vidare... I en timme ropa han "mamma" och jag fick springa fram och tillbaka. Skam den som ger sig!

Nä nu är det tack och adjö!
Sov gott!


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback