värsta jag varit med om!

I torsdags kväll hade vi världens drama här i kanikebo. Linus har ju såklart åkt på min och storebrödernas förkylning. Han har det jobbigt emellan åt att andas. Jag har spolat med koksalt i näsan på han för att lindra och få bort allt snor och det har funkat jätte bra. Men i torsdag blev han jätte slemmig i halsen. Vid 22 tiden fick han andnöd! Han låg och sov i högläge i sitt babynest intill mig på soffan. Helt plötsligt börjar han knorra och harklar sig. Jag trodde han var på väg att vakna för han hade sovit typ 2,5 timme i sträck då. Jag tog upp han och då blev han helt slapp och andades inte. Jag upp me han på axeln och dunka han i ryggen. Då tog han några kippande andetag och föll sedan bort igen och blev slapp och andades inte. Jag skrek till Robin att ringa 112 och han gjorde det. Linus tog nått andetag så där ibland och försökte hosta/spy men var helt okontaktbar. Hon på sos sa att jag skulle försöka få upp slemmet med fingret ur halsen på han och jag fick upp lite grann. 2 ambulanser var hos oss på 10 minuter. När de kom så började Linus hosta och gråta. Sen blev han som vanligt nästan. Fast rosslig och trött. Han ville amma direkt och det gick bra. Han andades bra genom näsan. En ambulans stannade kvar en halv timme ungefär och då lät Linus bra. De tyckte att allt verkade lungt och tyckte vi kunde vara kvar hemma fast åka in om han blev sämre. Precis när de skulle packa ihop så började han om igen. Fick svårt att andas och försökte kräkas slem. Det var bara en kort kort stund och han redde ut de själv men då tyckte de vi skulle följa me in till sjukhuset ändå. Jag raffsade ihop en väska och åkte me i ambulansen. 
På sjukhuset sov mest Linus. En gång till fick han sådär och jag larmade. De spolade koksalt i näsan på han och så fick han inhalera koksalt. De tog prover och dem visade på infektion i kroppen. Han syresatte sig 100 % hela tiden. Vid kl 3 på natten tyckte läkaren att vi skulle åka hem och sova för allt var lungt då. Inge slem eller rosslig. Men vi skulle komma tillbaka för nya prover på morgon vid 9. Mamma hämtade oss och hemma sen sov jag och Linus nonstop till halv 9 då Robin väckte mig o undra när jag skulle vara på sjukhuset. Tack för den lixom, kunde han inte ha väckt mig tidigare!
Skyndade in till sjukhuset med Linus som nu var slemmig igen. När läkare undersökte honom lät han såklart bra. Proverna visade lika som på natten, infektion i kroppen men inte jätte alarmerande. Han drog slutsatsen att han får som slemklumpar som är jobbiga att hosta bort. Och att han ändå verkar fixa det bra. lungorna lät jätte bra tydligen. Jag nojjade som sjutton för Rs men det var det inte enligt läkaren. Då är de mera påverkade hela tiden och hörs på lungorna. 
Igår och idag har det varit lika med slem. De kommer o går hela tiden. Det verkar inte lika segt och han fixar de ändå rätt bra att hosta. Men det blir lite som andnöd emellan åt. Jag vågar inte vara långt bort så jag inte skulle höra honom! Lyfter man upp han direkt och dunkar på ryggen verkar man underlätta för han. Även koksalt hjälper han o svälja ner slemmet.

Å lilla killen alltså! Man blir ju så orolig! Han är ju så liten me:( hoppas de värsta har lagt sig nu och de är på väg över!
Jag och Joel är fortfarande jätte snoriga och hostar slem vi me. Över 2 veckor har de pågått nu:( 

Nu vill jag att vi ska bli friska!!


Stackars liten💙

Kommentarer
Postat av: Sophia

Usch vad hemskt! Jag förstår att du fick panik :(
Hoppas att allt är bättre nu. Kramar från Sophia (gammal kollega från Liljefors) ^^

2015-04-12 @ 20:32:29
URL: http://www.soophiiiaa.devote.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback