slött

Efter att Albin inte varit på dagis på 1,5- 2 veckor typ så fick jag idag iväg honom. Det kändes galet skönt i morse när jag lämnade honom men nu är det läskigt tyst i huset. Joel sover just nu oxå. Allt är på två vis;)
Albin var inte överlycklig direkt att åka iväg till förskolan i morse och jag får som alltid dåligt samvete när jag tvingar honom. Men jag vet att han har jätte kul där och helgen plus igår har han verkligen klättrat på väggarna hemma. Efter hela förra veckans sjuk isolering så.behövde han verkligen leka av sig idag. Joel är inte helt kry ännu så nå lekdate idag vart de inte för honom.
Herregud vad killarna har gått på varann nu när vi bara varit hemma. Slåss och tjuvnyp hela tiden. Joel är en riktig retsticka oxå, han vet vad han ska göra för att Albin ska lacka ur o bli arg. 
Syskonkärlek är väll härlig;)

Efter dagislämningen åkte ja till pappa på lite kaffe. Han är jätte förkyld han oxå, fått samma långdragna skit med feber å hosta som barnen haft. Det är kul att det är han som alltid åker på barnens sjukor, inte jag el Robin haha. 
Sen skulle jag gulla lite med lammen i laggårn men döm om min förvåning när det låg tre grisar i boxen intill flasklammet. Brorsan har tydligen skaffat 3 urgrisar (nån gammal svensk gård gris tror ja de hette) som han ska föda upp och avla på. Kul ju! Vi hade ju grisar under hela min uppväxt på gården och nu finns det de igen:) Nå 4-h gård behöver vi inte besöka i sommar;)

Söta var dom oxå!

Robin är ledig hela denna vecka. De hade dåligt med körningar, bara 3 stycken, så det tar Kim. Han är iof iväg och små jobbar lite ändå men det är skönt att ha han hemma:) Synd att man har några dagar kvar till förlossningen för det hade ju varit bra att tagit de nu. Om 4 veckor har de jätte mkt att göra för då har nog spridningen satt igång me:/
Det vore så himla skönt att veta på dagen när bebisen ville komma ut! 




Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback